Długotrwała praca siedząca, niekorzystna postawa ciała oraz stres – to wszystko powoduje przeciążenie mięśni, a w konsekwencji ich nadmierne napięcie. Napięty mięsień boli i wpływa niekorzystnie na samopoczucie. Dlaczego tak się dzieje?

Wzrost napięcia mięśniowego prowadzi do niedotlenienia mięśnia oraz spowolnienia usuwania produktów przemiany materii -> w konsekwencji pojawia się ból i sztywność. Permanentne odczuwanie bólu może powodować rozdrażnienie, zmęczenie i wpływać na emocje, takie jak: niepokój, gniew czy depresja.

Bardziej poważnym problemem jest jednak możliwość powstania przewlekłych dolegliwości bólowych z powodu zaburzenia równowagi napięć mięśniowych. Najczęściej jest to skutek nadaktywności jednych grup mięśniowych w wyniku powtarzanych czynności i niewłaściwej postawy ciała.

Nadaktywność jednych grup mięśni powoduje zaburzenia równowagi napięć mięśniowych w organizmie –> mogą pojawiać się przeciążenia i dolegliwości bólowe w innych częściach ciała.

Masaż – relaks dla ciała i dla umysłu

• Masaż normalizuje napięcia mięśniowe, dzięki czemu zmniejsza ból, a także pozwala uniknąć przeciążeń powodujących uszkodzenia struktur naszego ciała ( m.in. stawy, krążki międzykręgowe, ścięgna, więzadła, torebki stawowe )
  • Właściwie wykonane techniki mają działanie terapeutyczne
  • Masaż poprawia przepływ krwi i chłonki, dzięki czemu mięśnie i inne tkanki są lepiej natlenione i odżywione