Ćwiczenia grupowe w miejscu pracy zostały dobrane dokładnie pod kątem zagrożeń pracy biurowej dla układu ruchu.  Analiza problemu dolegliwości mięśniowo-szkieletowych u pracowników biurowych, na podstawie literatury naukowej i własnego doświadczenia, była podstawą do stworzenia odpowiednich ćwiczeń. Zostały one tak dobrane, by z jednej strony rozciągać i rozluźniać mięśnie będące w nadmiernym napięciu czy skróceniu, kompensując przeciążenia statyczne i jednocześnie wzmacniać mięśnie niezbędne dla prawidłowej stabilizacji kręgosłupa.

         Ćwiczenia przy mniejszej intensywności mogą być praktykowane wśród osób starszych lub mniej aktywnych fizycznie. Z kolei ćwicząc intensywnie, również bardziej wytrenowani z powodzeniem mogą spodziewać się pożądanych efektów.

        Ćwiczenia są prowadzone w grupach, których liczebność ustalana jest indywidualnie. Miejscem ćwiczeń są stanowisko pracy lub przeznaczone do tego pomieszczenie w firmie.

 

Ćwiczenia grupowe przy stanowisku pracy to:

  • 10-20 minutowe ćwiczenia profilaktyczno-zdrowotne, m.in.: rozciąganie, ćwiczenia oddechowe, kontrola ciała i umysłu, wzmacnianie naturalnej stabilizacji kręgosłupa
  • Doskonała kompensacja ciała dla pracy w pozycji siedzącej
  • Odpoczynek psychiczny
  • Ćwiczenia nie przeciążające organizmu, dzięki czemu można od razu wrócić do pracy
  • Profilaktyka wielu dolegliwości narządu ruchu, m.in. kręgosłupa
  • Ulga dla mięśni potrzebujących rozciągnięcia, np. mięśnie obręczy barkowej
  • Więcej witalności i dobrego samopoczucia 🙂  

Zajęcia te, oprócz tego że prowadzone są na miejscu w firmie, nie wymagają zmiany stroju.

Ćwiczenia grupowe na sali to:

  • 30-60 minutowe ćwiczenia po pracy w stroju sportowym
  • Ćwiczenia wzmacniające, rozciągające, budujące świadomość własnego ciała
  • Rozmaite ćwiczenia w staniu, na matach, z użyciem piłek piaskowych, pasków, gum do ćwiczeń, platform równoważnych, a dla zaawansowanych – piłek fitness
  • Zajęcia na różnym etapie wytrenowania – dla początkujących i zaawansowanych
  • Skuteczna profilaktyka, ale też zwalczanie wielu dolegliwości mięśniowo-szkieletowych, jak np.: dyskopatia, wczesne zmiany zwyrodnieniowe
  • Zdrowie dla całego organizmu – regularna aktywność fizyczna to często najlepszy lek na nadciśnienie, choroby serca, miażdżycę, cukrzycę, nerwice i inne choroby
  • Doskonały sposób na zbudowanie zgrabnej sylwetki, ale także: stabilności, gibkości, wytrzymałości i kontroli własnego ciała – elementów niezbędnych w sporcie jak i życiu codziennym.

Skorzystaj z wyjątkowej okazji łączenia różnych koncepcji ćwiczeń prozdrowotnych:

Ćwicz razem z nami, przekonaj się że warto !

Wszystkie zajęcia prowadzone są na miejscu w firmie, przez wykwalifikowanych fizjoterapeutów oraz instruktorów szkoły Body Balanced Pilates.