22 – 29 stycznia 2020 r. przeprowadziliśmy III część szkoleń Fizjo w Pracy dla Santander TFI w Poznaniu oraz w Warszawie.
Tematyka III części szkolenia obejmowała:
– bolesne napięcia mięśniowe,
– bóle głowy typu napięciowego,
– drętwienia i mrowienia rąk,
– zmiany zwyrodnieniowe na przykładzie stawu kolanowego.

Jedną z istotnych informacji szkolenia, był fakt, że bóle głowy typu napięciowego mogą być związane z nadmiernymi napięciami mięśni szyi.
Punkty spustowe tych mięśni mogą dawać ból promieniujący między innymi do głowy.

Przykładem jest mięsień czworoboczny grzbietu, którego spięcia są jedną z przyczyn promieniowania bólu w kierunku głowy. Promieniowanie bólu w kierunku barku, szyi, boku głowy, możecie zobaczyć na załączonej grafice.

Uczestnicy szkolenia mogli się dowiedzieć jak pracujemy z punktami spustowymi oraz jak można samodzielnie rozluźnić i rozciągnąć wybrane mięśnie szyi i głowy.

Jeśli śledziliście nasz profil już wcześniej to pamiętacie, że pokazywaliśmy Wam jak możemy rozciągać mięsień czworoboczny grzbietu, na filmie który załączamy poniżej:

Profilaktyka i kompensacja bolesnych napięć mięśni szyi

Hej, w naszym ostatnim poście wspomnieliśmy, że jedną z przyczyn drętwienia i bólu w rejonie ręki, może być ucisk naczyń oraz nerwów między mięśniami pochyłymi. Doskonałą profilaktyką tych dolegliwości, jak i kompensacji bolesnych napięć szyi np. w wyniku pracy biurowej, są ćwiczenia poprawiające elastyczność oraz ruchomość tego rejonu. W dzisiejszym poście prezentujemy krótką rozgrzewkę oraz 2 przykłady takich ćwiczeń.Music: https://www.bensound.com

Opublikowany przez Fizjo w pracy Piątek, 15 marca 2019

A jeśli jeszcze nie jesteście naszymi followersami na facebooku to zapraszamy na nasz fanpage, gdzie znajdziecie mnóstwo ciekawych wpisów!